Pemasaran Takaful Dengan Facebook?

Adakah Boleh Pasarkan Takaful Melalui Facebook?

Saya pernah diberitahu oleh seorang yang telah lama berada dalam industri insurans tentang online marketing pada tahun 2012. Katanya sukar untuk guna online dalam pemasaran takaful.

Memang sukar sekiranya kita setiap hari asyik posting cerita tentang orang mati, orang sakit tak ada medical card, anak-anak kehilangan ayah tempat bergantung terpaksa meminta bantuan.. kalau itu cara promosi takaful secara online memang benar sukar. Walaupun anda ingin ceritakan perihal sebenar kepetingan takaful dengan kaitkan kisah yang berlaku di masyarakat, namun cara ini perlu diselang selikan dengan teknik memberi kesedaran dari menakut-nakutkan orang ramai.

Dalam apa jua teknik pemasaran, ‘education’ adalah paling utama untuk membina kredibiliti seterusnya kepercayaan dari orang ramai. Namun tak ramai yang sanggup untuk konsisten dan bersabar untuk membuahkan hasil yang lumayan. Ibarat ingin pokok berbuah ranum, peringkat awal harus dibaja dan disiram agar tidak mati.

Berapa ramaikah yang menggunakan facebook sekarang ini?

promosi takaful dengan facebook

Bagi anda yang ingin sertai industri takaful dan masih tercari-cari apakah teknik pemasaran yang berkesan, saya sedia bantu anda, dengan syarat anda ingin belajar dan lakukan apa yang saya minta untuk bina brand sendiri. Mudah saja kan?

Alhamdulillah, facebook profile dan fanpage telah banyak bantu saya untuk bina brand sebagai Perunding Kewangan Takaful, dan dengan ‘combination’ blog ini telah banyak mempertemukan saya dengan prospek yang berminat untuk menyertai takaful. Saya yakin dengan menggunakan cara ini, teknik pemasaran akan jadi lebih mudah dan efisyen.

Anda berminat untuk jadi perunding takaful di AhmadHumaiziConsultancy? Boleh hubungi saya 019-3726080 untuk temujanji.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *